kAsiH sAyAng..

Selasa, 28 Disember 2010

...MUNAJATKU...

Ya Rabbi,
Bantulah aku utk menunaikan janjiku pada-Mu.
Aku telah berjanji utk mengukuhkan  persaudaraan dan rasa cintaku terhadap saudara-saudaraku.
Aku berusaha dan bersungguh-sungguh mengikat segenap hatiku dengan hati-hati mereka dengn ikatan aqidah.
Aku yakin inilah satu-satunya ikatan yang kukuh.


Aku juga mengetahui,sekurang-kurangnya martabat persaudaraan adalah berbaik sangka dan setinggi-tinggi martabatnya ialah ithar (mengutamakan saudara lebih dari kepentingan diri sendiri)...
Ya Allah, tolonglah aku dalam menunaikan janjiku ini...

Ya Illahi,
Aku amat bimbang apabila bisikan-bisikan syaitan yg bersusah payah merosakkan persaudaraan kami.
Menitis air mataku ini tatkala merasakan persaudaraan kami hilang kasih sayang dan keikhlasan...

Saat aku menghulurkan hadiah utk mengubati luka-luka dalam persausaraan,lalu hadiah itu dilemparkan.
Menitis air mataku, nama-nama mereka terlafaz dalam munajatku.
Ya Rabbi,
Lembutkan hati-hati yg amat ku cintai.
Pilihlah jiwa-jiwa mereka utk merasai sentuhan tarbiyah-Mu...


Ya Allah,
Sesungguhnya aku memilih jalan dakwah ini dengan thiqah (kepercayaan).
Aku meyakini, inilah jalan Rasullullah S.A.W, pemimpin yang ku cintai.
Aku juga tahu jalan dakwah ini tidak ditaburi dengan bunga-bungaan,tetapi dipenuhi duri-duri, kesakitan dan kesusahan.
Ya Rabbi,
Kurniakan aku ketahanan jiwa,kesabaran dengan penuh keyakinan terhadap janji-janji-Mu sehinggalah Engkau mencabut rohku menemui-Mu dalam keredhaan-Mu.
Subhanallah!!!
Bahagianya Ya Rabbi.


Ya Illahi,
Setelah aku menyelidiki diriku,
terlalu banyak kekuranganku dalam usaha utk mengukuhkan persaudaraan.
Terlalu banyak kelemahanku dalam cita-citaku mengajak hati-hati mengenali-Mu.
Ya Rabbi,
Tarbiyahlah aku dengan sentuhan kasih sayang-Mu...
Amin,Ya Rabb....

3 ulasan: