kAsiH sAyAng..

Ahad, 9 Januari 2011

~~LUAHAN~~

Orang nampak saya ketawa, Padahal hati ini menangis.
Orang nampak saya happy, Padahal perasaan ini sedih.
Orang nampak saya tenang, Padahal masalah sedang terbeban di bahu.
Orang nampak saya salah, Padahal saya cuba menyatakan yang benar.
Orang nampak saya penipu, Padahal saya tidak berdusta.
Orang nampak saya jahat, Padahal mereka tidak mengenal hati budi saya.
Sungguh saya tidak faham mengapa harus ada khianat dalam sebuah prsahabatan. Kononnya persahabatan itu didalangi kasih-sayang, tetapi rupanya benci yang mendalam tersimpan dalam hati terhadap diri ini.
Jika matamu berat memandangku, Ringankanlah kakimu menjauhi aku.
Jika bibirmu selalu dipaksa senyum kepadaku, Ringankanlah bibirmu mengkhabarkan apa yang tidak kena.
Jika susah untuk kau melupakan kekhilafan aku, Maka ringankanlah wajahmu berpaling dariku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan